
EMOCJE TO PODSTAWA
Emocje odgrywają szczególną rolę w rozwoju i edukacji, wpływają na zainteresowania, osiągnięcia oraz zaangażowanie uczniów w proces uczenia się.
Wspieranie rozwoju emocjonalnego uczniów to bardzo ważna część działalności profilaktycznej i wychowawczej naszej szkoły. Naukę o emocjach i o tym jak sobie radzić ze złością, smutkiem, wstydem czy strachem dobrze jest zacząć już od najmłodszych lat.
Szkolny psycholog Pani Ewa Dopierała prowadzi lekcje psychoedukacyjne, warsztaty i zajęcia grupowe na temat emocji, rozumienia siebie i innych oraz technik radzenia sobie z przykrymi emocjami.
Celem zajęć dla najmłodszych jest:
- poprawa społecznego i emocjonalnego funkcjonowania dzieci i nauka nowych umiejętności społecznych,
- nauka wychodzenia z ról niekorzystnych dla dzieci,
- nauka rozpoznawania i wyrażania emocji,
- stworzenie możliwości odreagowania napięć oraz wyzwalania emocji,
- rozwijanie zdolności akceptacji siebie i innych oraz empatii,
- poznawanie przez dzieci swoich mocnych stron, budowanie pozytywnego obrazu siebie,
- nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
Zajęcia poświęcone tematyce uczuć i emocji odbywają się w miłej, swobodnej atmosferze. Dzieci wykonują prace plastyczne, odgrywają scenki rozwijają wyobraźnię, uczą się wyrażać siebie poprzez własną pracę i twórczość. Nauce o emocjach często towarzyszy zabawa i słuchanie muzyki.