
ZABAWY Z KODOWANIEM W RAMACH "#CODEWEEK 2019"
DOBIEGŁA DO KOŃCA SIÓDMA EDYCJA #CODEWEEK2019!
Programowanie to język XXI wieku. Czy chcemy, czy nie, wszyscy żyjemy w świecie pełnym kodów. Na przykład litery to kody językowe, cyfry – kody liczbowe, a nuty pozwalają kodować dźwięki.
Programując dzieci uczą się m.in.: współpracy, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, tworzenia algorytmów – sekwencji i powtarzalności czynności, koncentracji, wytrwałości, kreatywności, eksperymentowania.
W dniach 14-20 października uczniowie Naszej Szkoły wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania, którego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Do akcji przyłączyli się uczniowie na wszystkich poziomach edukacyjnych, w tym dzieci z oddziałów przedszkolnych.
W ramach tego wydarzenia profesjonalny trener przeprowadził zajęcia z programowania również w klasach edukacji wczesnoszkolnej. Uczniowie mieli możliwość udziału w warsztatach w Mobilnym Centrum Edukacyjnym. Edu Truck to ciężarówka wypakowana nowoczesnymi technologiami i materiałami edukacyjnymi, która odwiedza szkoły w całej Polsce. Tym razem na kilka dni zaparkowała przy Szkole Podstawowej w Węgorzynie. Uczestnicy warsztatów rozwiązywali quizy edukacyjne na interaktywnych kostkach i podłodze oraz poznali zasady nauki programowania. Na entuzjastów nowych technologii czekały specjalne okulary przenoszące w wirtualną rzeczywistość. Po ich założeniu wędruje się po pomieszczeniu i wykonuje różne polecenia. Zostali zapoznani z interaktywnymi planszami do gier językowych i logicznych.
W oddziale przedszkolnym 0”B” dzieci dopiero rozpoczęły przygodę z kodowaniem.
Najmłodsi z powodzeniem tworzyli polecenia i sekwencje obrazkowe i przystąpili do zadań na macie „Mistrzów Kodowania”. Nieograniczone źródło radości dały dzieciom zabawy z wykorzystaniem kolorowych kubeczków, które układały na płaszczyźnie lub według wzoru (kodu), wznosząc konstrukcje i kodując za pomocą symboli obrazkowych. Ciekawym zadaniem było tworzenie obrazków na macie na podstawie wysłuchanych rymowanek. Kolejnym etapem zapewne będzie programowanie wizualne sterujące robotem lub innym obiektem.
JSz