Tutaj powinien być opis

Zwycięzcy Szkolnego Konkursu Ortograficznego

16 czerwca br. rozstrzygnęliśmy rywalizację w ramach Szkolnego Konkursu Ortograficznego. Nasze zmagania z ortografią rozpoczęły się jeszcze w październiku.

Napisaliśmy w pierwszym półroczy dwa dyktanda i przygotowywaliśmy się do kolejnego, tym razem na temat wiosny. Nie zrealizowaliśmy tego zadania z przyczyn obiektywnych, za to stworzyliśmy nową formułę konkursu ortograficznego.  Zaproponowaliśmy uczniom napisanie tekstu dyktanda  i wykorzystanie w nim narzuconych przez nas wyrazów.  Zadanie zostało przygotowane dla dwóch grup wiekowych. Klasy 4-5 miały stworzyć dyktando ze słów: kamuflaż, potwarz, czmychnąć, czyhać, zasuwka, bohater, ładunek, odzież, kształt, druh, garnitur, kalendarz, chwała, skóra, zasłużyć, tchórzliwy, Europejczyk, tuż- tuż, na łapu- capu, płowożółte zwierzę. Starsi uczniowie otrzymali trudniejsze wyrazy: ówdzie, kszyk  ( ptak) ,  wernisaż,  bohomazy, stróżka, strużka ( wodna) , chrust, piegża ( ptak), chyżo, obunóż,  ohydztwo, zmitrężyć , sfrustrowany, hipochondryczka, superferie  za granicą, katorżniczy, gehenna, ściosać, w okamgnieniu.

Otrzymaliśmy dużo prac, szczególnie w młodszej grupie wiekowej. Uczniowie puścili wodze wyobraźni i stworzyli interesujące historyjki ,,nasycone” trudnościami ortograficznymi. Najciekawszą opowieść na poziomie klas 4-5 napisał Filip Ostrycharz i uzyskał tym samym tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii. Wyróżnienie otrzymała Anna Konieczna. W starszej grupie wiekowej, czyli klasach 6-8 zwyciężyła Pola Warsz, a wyróżnienie uzyskała Julia Jaroszuk.  

Gratulujemy sukcesu wyróżnionym uczniom, ale też zachęcamy wszystkich do poznawania sekretów polskiej ortografii, aby w kolejnym roku szkolnym ponownie zmierzyć się z zadaniem napisania dyktanda.

 

B.Krzęcko, I.Grabowska, M.Luft