
ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają
10.2022 r. w Szkole Podstawowej w Węgorzynie odbył się X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Akcja miała zachęcić zarówno uczniów, jak i pracowników szkoły do przypomnienia sobie tej ważnej umiejętności. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć niektóre przykłady z zakresu mnożenia, mieli okazję nadrobić zaległości. Dorośli mogli poczuć się jak uczniowie i popisać się przed dziećmi znajomością tabliczki mnożenia.
Świętowanie rozpoczęliśmy już na początku września ogłaszając we współpracy ze SP w Runowie Pomorskim Konkurs Międzyszkolny „Z tabliczką mnożenia za pan brat” na projekt edukacyjny. Konkurs cieszył się wśród uczniów dużym zainteresowaniem, pracując indywidualnie i zespołowo wykazali się niemałą kreatywnością. Powstały ciekawe prace, z których wspólnie z uczniami przygotowaliśmy wystawę w korytarzach szkolnych. Tabliczka mnożenia była po prostu wszędzie, nie sposób było przejść obok niej obojętnie. Wykonane przez uczniów w ramach konkursu gry edukacyjne i prezentacje multimedialne wykorzystane zostaną jako pomoce dydaktyczne.
Kulminacyjnym punktem Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia były przeprowadzone 07.10.2022r. egzaminy z tej ważnej umiejętności. Wyznaczeni, chętni uczniowie w komisjach sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia. Patrole egzaminacyjne pracowały w obu budynkach szkoły. Każdy mógł sprawdzić swoją sprawność liczenia. Zarówno uczniowie, jak i dorośli chętnie z tego korzystali. Każdy egzaminowany wybierał los z pięcioma trudnymi przypadkami mnożenia. Jeżeli podał wszystkie poprawne odpowiedzi, zdobywał tytuł i certyfikat MT EXPERT. Wydaliśmy łącznie 34 certyfikaty - uczniom, nauczycielom, pracownikom administracji. Przepytaliśmy 153 osoby. Najlepszą znajomością tabliczki mnożenia okazała się klas 5a, której serdecznie gratulujemy.
Akcja pozwoliła utrwalić tabliczkę mnożenia, niezbędną w codziennym życiu, ale także zintegrowała społeczność uczniowską. Wierzymy, że udział w akcji zaprocentuje na lekcjach matematyki.
Monika Gąsienica-Roj i Anna Jarmołowicz-Pieróg