Tutaj powinien być opis

EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA W SP WĘGORZYNO

Nasz udział w Europejskim Tygodniu Kodowania to już prawie tradycja. W tym roku obchodziliśmy go  między 17 a 21 października, a była to jubileuszowa – 10  edycja akcji – obchodzona w naszej szkole pod hasłem „Jesienne kodowanie w SP Węgorzyno”.

Europejski Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Może się
w nią włączyć każdy, kto chce rozpocząć lub kontynuować swoją przygodę z kodowaniem – CodeWeek jest dla wszystkich. Akcja promuje kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów oraz współpracy przy programowaniu, a także innych działaniach związanych
 z technologią.

W  ramach ETK  w naszej szkole zorganizowaliśmy wiele wydarzeń, które były okazją
do ćwiczenia logicznego myślenia i rozwijania kompetencji cyfrowych dzieci. Z kodowaniem uczniowie spotykali się na lekcjach, zajęciach pozalekcyjnych, podczas pobytu w świetlicy. Wszystko w ścisłej współpracy ze sobą. Były to następujące zadania:

  • lekcje z programowania w CODE.ORG,  PixBlocs i kartami Bloksy,
  • zajęcia pozalekcyjne  z  wykorzystaniem  zestawów startowych do nauki robotyki i programowania w Scratch’u,
  • zajęcia na macie do kodowania, krążki i kolorowe kubeczki,
  • gry i zabawy edukacyjne rozwijające logiczne myślenie,
  • samodzielnie zakodowanie obrazków,
  • kodowanie muzyki za pomocą Klocków Korbo Music,
  • odkodowanie Biblii.

Zajęciami objęte były  przedszkolaki oraz uczniowie klas I-VIII, a szkolnym koordynatorem programu był p. Jarosław Regulski.

Według samych uczniów kodowanie i programowanie to nic innego jak „ciekawe zajęcia”, których powinno być dużo, dużo  więcej. Budowa minirobotów i ich programowanie
to zajęcia, na których uczniowie poznali tajniki konstrukcji maszyn, programowania oraz uczyli się, jak stworzyć animacje oraz gry komputerowe. Pracując na platformach CODE.ORG,  PixBlocs, rozwiązywali ciekawe problemy z algorytmiki i matematyki. Wykonując zadania oparte o karty Bloksy, doskonalili umiejętność odejmowania liczb oraz pracy z kalendarzem. Podczas zabaw na macie do kodowania rozwijali
umiejętność logicznego myślenia i kreatywności. Tworzyli skrypty oraz porządkowali zbiory liczb.

Zapraszamy o obejrzenia fotorelacji z w/w działań.