
WIOSNA W LABORATORIACH PRZYSZŁOŚCI
Wiosna w Laboratoriach Przyszłości „zakwitła” w postaci różnorodnych zajęć rozwijających umiejętności i kreatywność naszych uczniów.
Największą popularnością cieszyły się warsztaty kulinarne.
Uczniowie klasy 5b z wychowawcą p. Katarzyną Staroń zgłębili tajniki kuchni włoskiej, która na co dzień obfituje w dania makaronowe i pizzę. Tym razem wybrali warsztaty uczące pieczenia pizzy, które przeprowadziły klasowe mamy. Oprócz wiedzy na temat przygotowania tej lubianej na całym świecie potrawy zyskali także cenne rady mówiące
o tym, iż uda się każda potrawa, jeśli doda się do niej choć „szczyptę miłości”. Uczniowie bogatsi w wiedzę zabrali się za wyrabianie ciasta, tarkowanie sera, przygotowanie ulubionych dodatków, nie zapominając o dodaniu miłości. Okazało się, iż cenne rady mam są niezastąpione, gdyż każda przygotowana przez uczniów pizza udała się i …. szybko znikała z talerzy.
Podczas zajęć w pracowni kulinarnej uczniowie klas 1a i 1b pod opieką wychowawców p. Wioletty Acman i p. Sylwii Waszczyk mieli możliwość przygotowania pysznych koktajli owocowo-mlecznych oraz owocowych sałatek. Wszyscy z zapałem kroili ulubione owoce, takie jak banany, truskawki, jabłka czy borówki. Następnie, korzystając z Termomixa, mieszali owoce z mlekiem i jogurtem, a w ten sposób tworzyli kolorowe oraz aromatyczne koktajle. Uczniowie zaprojektowali także swoje własne sałatki, łącząc owoce w oryginalne kompozycje smakowe. Każda sałatka była inna i wyjątkowa, zdrowa i pożywna. Po zakończeniu zajęć wszyscy mieli okazję spróbować swoich własnych przysmaków. Była to nie tylko lekcja kulinarnej kreatywności, ale również okazja do wspólnego spędzenia czasu i delektowania się zdrowymi przekąskami.
Uczniowie kl. 3b wraz z wychowawcą p. Joanną Szczykulską oraz rodzicem p. Anną Staros przyrządzili sałatkę jarzynową, upiekli bułeczki i przygotowali zdrowe soki warzywno – owocowe z wykorzystaniem Termomixa.
Owocowe warsztaty kulinarne przeprowadziła dla uczniów kl. 2a pani Małgorzata Sajchta. Przy dużym wsparciu rodziców zostały przygotowane soki owocowo-warzywne.
Dzieci z oddziałów 0a i 0b pod opieką wychowawców p. Jadwigi Lasockiej i p. Katarzyny Acman wzięły udział w warsztatach pieczenia gofrów, które dostarczyły im wielu pozytywnych emocji.
W kwietniowy poniedziałek uczniowie kl. 7b pod okiem wychowawcy p. Andżeliny Wierzchowskiej-Biednej piekli babeczki. W całej szkole unosił się cudowny zapach wypieków. Każdy miał swój udział i wkład
w przygotowanie babeczek, a osiągnięty cel wymagał współpracy i porozumienia. Było wesoło i smacznie, a pachnące muffinki rozeszły się bardzo szybko.
W maju z pracowni kulinarnej skorzystali również uczniowie kl. 7a wraz z wychowawcą
p. Dariuszem Czajką. Siódmoklasiści przyrządzili smakowite pizze. Pracowali w kilkuosobowych zespołach, przygotowując pizzę według własnego ulubionego przepisu. Pieczeniu towarzyszyły wspólne rozmowy i śmiechy. Kulminacyjnym punktem wydarzenia była degustacja wypieków. Oczywiście pozostały tylko okruszki.
Warsztaty kulinarne można z powodzeniem wykorzystać na różnych przedmiotach, co udowodniła p. Andżelina Wierzchowska-Biedna. W ramach lekcji kulturoznawczej z języka angielskiego oraz przy okazji omawiania działu o jedzeniu, część uczniów klasy 5a i 5b przygotowała tradycyjne angielskie śniadanie, czyli „English breakfast”. Menu składało się z tostów, fasolki w sosie pomidorowym, jajecznicy oraz bekonu. Dużo cennych wskazówek dotyczących potrzebnych składników oraz sposobu przygotowania posiłku przekazali uczniowie z klasy 5a - Laura, która mieszkała w Irlandii oraz Jakub, który przeprowadził się do nas z Anglii. Podczas zajęć uczniowie starali się aktywnie komunikować w języku angielskim.
Nie zabrakło również zajęć z długopisami 3D.
Uczniowie klasy 1b pod opieką p. Sylwii Waszczyk w ramach dodatkowych zajęć matematycznych wykorzystali długopisy 3D do tworzenia rysunków o interesującej formie i kształcie. Nie lada wyzwaniem było rysowanie symetrycznych wzorów, a także symboli narodowych. Dzięki możliwości rysowania w trójwymiarze pierwszoklasiści mogli rozwijać swoją wyobraźnię i zdolności artystyczne, co sprawiło im wiele radości. Zajęcia z wykorzystaniem długopisów 3D okazały się być nie tylko świetną zabawą, ale także doskonałą okazją do nauki i rozwijania pomysłowości.
W kwietniu, w ramach lekcji geometrii, odbyły się warsztaty z długopisami 3D dla uczniów kl. 6b, które poprowadziła p. Anna Jarmołowicz-Pieróg. Szóstoklasiści wykonywali modele wielokątów i brył. Wykorzystując własnoręcznie wykonane wizualizacje geometryczne, uczniowie przypomnieli sobie własności poszczególnych figur, zarówno płaskich, jak i przestrzennych oraz różnice pomiędzy nimi. Zajęcie były dla szóstoklasistów praktycznym uzupełnieniem i podsumowaniem wiedzy z geometrii, ale też dobrą zabawą rozwijającą kreatywność i zdolności manualne.
Z długopisami 3D pracowała także kl. 2a pod okiem p. Małgorzaty Sajchty. Uczniowie wykazali się dużą pomysłowością, wykonując modele owoców i warzyw.
Odbyły się również zajęcia z wykorzystaniem klocków Korbo. Przeprowadziła je p. Joanna Kobiałka dla swoich uczniów - kl. 2b. Tematem przewodnim były wakacyjne pojazdy marzeń.
W inspirujących zajęciach z wykorzystaniem Laboratoriów Przyszłości wzięli w maju udział uczniowie kl. 4b wraz z wychowawcą p. Anną Kamińską. Pod czujnym okiem p. Natalii Karpowicz młodzi artyści tworzyli unikalne breloczki do kluczy. Podczas warsztatów każdy uczeń wykonał trzy breloczki, używając różnorodnych materiałów. To pozwoliło rozwinąć kreatywność oraz zdolności manualne czwartoklasistów. Wykonane breloczki były pełne kolorów, ciekawych wzorów i innowacyjnych pomysłów, co świadczyło o wielkim zaangażowaniu dzieci w to twórcze zadanie. Warsztaty miały również szlachetny cel. Każdy z uczniów przeznaczył dwa ze swoich breloczków na festyn charytatywny dla Gabrysi, który odbędzie się 16 czerwca w Węgorzynie. Gabrysia potrzebuje wsparcia finansowego na kosztowne leczenie, a społeczność szkolna postanowiła aktywnie włączyć się w pomoc. Pani Natalia Karpowicz, prowadząca zajęcia, podkreśliła, jak ważne jest, aby dzieci od najmłodszych lat uczyły się empatii i działania na rzecz innych. To nie tylko lekcja plastyki, ale także lekcja życia. Dzieci uczą się, że ich talenty i praca mogą przynosić realną pomoc potrzebującym. Dzieci z klasy 4b wróciły do domów zadowolone nie tylko z powodu świetnej zabawy podczas tworzenia breloczków, ale przede wszystkim ze świadomości, że ich praca może przyczynić się do poprawy życia innej osoby. To była dla nich niezwykle cenna lekcja, której efekty będą widoczne przez długi czas.
W maju odbyły się również warsztaty dla kl. 2a pod kierunkiem Pani N. Karpowicz - projektowanie i wykonanie breloczków z masy kauczukowej, suszonych kwiatów, koralików, i kolorowej folii.
Wiosenne Laboratoria Przyszłości z pewnością przyczyniły się do rozwoju nowych umiejętności uczniów, poszerzenia wiedzy, kształtowania kreatywności, empatii oraz zdolności interpersonalnych . Były też wspaniałą okazją do integracji zespołu klasowego.