
SPEKTAKLE PROFILAKTYCZNE
23 października 2018 roku odbyły się w szkole dwa spektakle profilaktyczne dla klas 0 - 8, które zaprezentował Teatr Kurtyna z Krakowa.
Uczniowie klas 0 - IV obejrzeli przedstawienie w formie bajki pt. „Jestem królem zamku”, natomiast uczniowie klas 5 - 8 przedstawienie pt. „Moja historia”.
„Jestem królem zamku” to historia, której fabuła dzieje się w mlekiem i miodem płynącym królestwie, w którym władzę przejmuje kolejny następca tronu, książę Lucjusz. Uradowani poddani czekają na pierwsze słowa nowego władcy, wierząc, że pod jego panowaniem zaznają czasu szczęścia, radości i obfitości. Niestety, czekają na próżno. Młody król, przerażony swoją nową rolą, jakże inną od bycia niesfornym i beztroskim dzieckiem, postanawia uciec jak najdalej od swojego zamku, w którym miejsce zabawek zajęły nagle sprawy tak ważne, jak mądrość, odpowiedzialność, sztuka rozwiązywania problemów
i szacunek dla innych. Zabiera ze sobą tylko koronę, berło i tajemniczy prezent, który podrzuca mu królewska służąca, Kasia. Jednak te atrybuty władzy królewskiej nie pomagają Lucjuszowi nazwać szczęśliwą pierwszą z wielu przygód, które spotykają go w gęstych lasach, otaczających zamek.
„Jestem królem zamku” to utrzymany w konwencji baśni teatralnej spektakl, łączący w swojej strukturze elementy fantastyki, humoru i tradycyjnej przypowieści, niosącej głębokie przesłanie. Zaskakująca, skrząca się figlarnym dowcipem akcja spektaklu, wzbogaconą kontaktem z widzem, piosenkami wciągnęła wszystkich uczniów do mądrej i zabawnej, zbudowanej na fundamencie teatru, rozmowy o rzeczach ważnych i uniwersalnych.
„Moja historia” to spektakl poruszający ciągle aktualne problemy w procesie budowania poczucia własnej wartości młodych, kilkunastoletnich ludzi, którzy poddani naturalnej presji środowiska próbują radzić sobie z problemami dojrzewania. Motywem przewodnim tej pełnej uroczego humoru komedii sytuacyjnej jest nie tylko opisywanie skutków tego niepokojącego procesu. Główny bohater spektaklu podejmuje wyzwania i zaczyna dążyć do realizacji słusznych celów w świecie realnym, akceptując stawiane wyzwania i pracowicie odbudowując poczucie swojej tożsamości i miejsce w grupie życzliwych mu: rodziców, nauczycieli, przyjaciół.
Spektakle bardzo się podobały naszej szkolnej publiczności, a aktorzy za wspaniałą grę aktorską zebrali duże brawa. Dziękujemy Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Węgorzynie za sfinansowane w/w spektakli.
Pedagodzy szkolni: Deja Małgorzata, Dorota Stankowska – Adamów.