indeks1jpg [400x213]

W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025 dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego uczniowie naszej szkoły brali udział w kolejnych projektach edukacyjnych. Wszystkie grupy wykonujące zadania korzystały z księgozbioru biblioteki szkolnej. Głównym założeniem  realizowanych projektów było popularyzowanie czytelnictwa oraz wdrożenie uczniów do częstych kontaktów z książką i przygotowanie ich do samodzielnego czytania. Nauczyciele podjęli też przedsięwzięcia, których celem była promocja książki i biblioteki szkolnej jako miejsca przyjaznego uczniom. Projekty miały za zadanie wprowadzenie dzieci w świat literatury, a także zwrócenie uwagi na to, iż w życiu człowieka jest zawsze miejsce na książkę.

Klasa 1a w ramach projektu edukacyjnego „Las i jego mieszkańcy” obejrzała  film edukacyjny o tematyce przyrodniczej. Ponadto pierwszoklasiści  słuchali czytanych przez nauczyciela fragmentów książki Miry Góreckiej ,,Dziadziusiowe bajanie”. Poznane teksty stały się podstawą do opowiadań o zwierzętach leśnych oraz do wykonania pracy plastycznej związanej z czytanym fragmentem książki.

Klasa 1b realizowała projekt edukacyjny pt. „Polska- mój kraj i jego początki w świecie legend”. Dzięki temu przedsięwzięciu pierwszoklasiści uczyli się  wypowiadać na temat tożsamości narodowej, zainteresowali się historią swojego kraju i poznali legendy o początkach państwa. Podczas zajęć uczniowie przypomnieli sobie zasady korzystania z biblioteki szkolnej, a także zasady dbania o książki. Po krótkim wstępie dzieci dowiedziały się, czym jest legenda i wysłuchały czytanej przez Panią Małgorzatę Trytek „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie”. Następnie wysłuchały audiobooka legendy i wraz z nauczycielem biblioteki szkolnej odbyły pogadankę na temat jej treści. Dzięki utworowi uczniowie przenieśli się w dawne czasy, by poznać początki naszego państwa, historię powstania godła Polski i  jego pierwszej stolicy- Gniezna. Wspólnie z nauczycielem dzieci odszukały również Gniezno oraz obecną stolicę na mapie Polski. Po omówieniulegendy uczniowie pokolorowali godło i flagę Polski oraz stworzyli ilustracje do wysłuchanego utworu. Na zakończenie zajęć w grupach układali puzzle przedstawiające nasze godło. Zajęcia były również okazją do przypomnienia symboli narodowych. 

Uczniowie z klasy 4a i 4b wzięli udział w projekcie edukacyjnym pt. ,,Odkrywamy przeszłość- osada w Biskupinie”. Celem przedsięwzięcia było poznanie wyglądu średniowiecznej osady oraz życia naszych przodków. Czwartoklasiści przed wykonaniem makiety, wykorzystując zasoby biblioteki szkolnej, zapoznali się z wyglądem średniowiecznej osady oraz warunkami życia jej mieszkańców. Uczniowie wykonali makiety
Biskupina i zaprezentowali je w formie wystawy swoim rodzicom. Z wielkim zaangażowaniem opowiadali też o życiu mieszkańców Biskupina. Była to więc ciekawa lekcja historii, dzięki której uczniowie lepiej zapamiętają najdawniejsze czasy.

Uczniowie klasy 3b  w ramach projektu edukacyjnego udali się do biblioteki szkolnej na lekcję pt. „Jak Polska odzyskała niepodległość ?". Pani Małgorzata Trytek zapoznała ich z sylwetką Józefa Piłsudskiego- twórcy Legionów Polskich oraz wydarzeniami, które doprowadziły do odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie czytali także  teksty informacyjne z księgozbioru biblioteki. Przypomnieli sobie wiadomości o symbolach narodowych, a na zakończenie zajęć pokolorowali flagę i godło Polski.

Tak więc kolejne klasy przekonały się, że zasoby biblioteki szkolnej są skarbnicą wiedzy z różnych dziedzin życia.

logo.png